jarenlange ervaring grote diversiteit kwaliteit

Projecten

Jangada

Gebouwd naar voorbeeld van de Continental III, 26m. Op speciaal verzoek van de klant is het jacht met 1 meter ingekort tot 25m.

Aquijo

Dit 85m lange aluminium zeiljacht is een samenwerkingsverband tussen een tweetal werven. 12 gasten kunnen er verblijven in het verhoogde dek.

Atalante

Dit jacht is het langste jacht in de Truly Classic range en is gebouwd volgens MCA LY2 regels. Eenmaal klaar, wordt verwacht dat het jacht zal gaan deelnemen an de Superyacht Cup en Spirit of Tradition regatta.

Neem contact op

  • Hoe wij omgaan met je persoonsgegevens kun je lezen in ons Privacy beleid

A347/Wolfhound

Het Design 347 van John Alden was in 1927 oorspronkelijk ontworpen als een houten schoener. Het uiteindelijke ontwerp wordt echter van staal gemaakt. Enerzijds om meer veiligheid te bieden aan schip en bemanning, maar ook om te voldoen aan Lloyds’ A-1 classificatie en uiteindelijk om ook een USCG classificatie (United Coast Coast Guard) te verkrijgen. Daarmee is het mogelijk het jacht in te zetten voor commerciële doeleinden zoals chartertochten. Commercieel gebruik van een dergelijk bijzonder ontwerp lijkt misschien tegenstrijdig, maar vaak is het de enige manier om de bouw van een groot jacht in gang te zetten en te voltooien. Tenslotte is het wel de bedoeling dat het jacht, jaren nadat het voltooid is, nog steeds met bewondering bekeken of gebruikt zal gaan worden. Het gebruik van staal is overigens niet nieuw voor een ontwerp van John Alden. In 1926 ontwierp en bouwde hij al de “Schooner Starling”, een 126′ lang jacht met 2 masten.

Het ontwerp voor de 347 met drie masten is nooit tot in detail uitgewerkt door John Alden. Voor het uiteindelijke ontwerp was het nodig het ontwerp van de Starling en andere designs uit die tijd te bestuderen om uit te komen bij een definitief ontwerp. Niels Helleberg, die het grootste gedeelte van zijn carrière bij Alden Design werkte heeft hierbij een grote rol gespeeld. Al met al is het uiteindelijke ontwerp met recht een ontwerp in de stijl van John Alden geworden

Zie voor meer informatie en foto’s ook www.alden347.com

Maart 2013

Oktober 2013

Januari 2014

Bekijk een video over het maken van onderdelen uit Mahogany hout voor het interieur.

Bekijk een video over het plaatsen van de main engine.

Maart 2015

Firefly

Firefly is een 35m jacht ontworpen door Hoek Design en gebouwd bij Bloemsma Aluminiumbouw, waarna het jacht is afgebouwd bij Claassen Jachtbouw. Firefly is een eerste jacht in een nieuwe serie van F-klasse jachten en combineert de uiterlijke kenmerken van een J-klasse jacht met de prestaties van een maxi racer. In het ontwerp werden de maximum toelaatbare maten van een J-klasse jacht gebruikt om een nieuw jacht te ontwerpen met als doel de bestaande J-jachten tijdens races te kunnen verslaan. Het is gebouwd naar een ….

bijzonder hoge kwaliteit. Firefly heeft heeft een aluminium romp en een dek ontwerp met een aparte cockpit voor de stuurman. Het exterieur en interieur van de Firefly is vrij minimalistisch ingericht. Technisch gezien is de Firefly zeer vooruitstrevend. Alle zeilen zijn met een hydraulisch systeem te bedienen en bijzonder is een water ballast systeem, gemaakt voor lange afstandsraces, waarmee 5 ton water binnen twee minuten van de ene kant naar de andere kan worden verplaatst. Firefly doet mee aan races in de F-Classe, een klasse die naar aanleiding van de bouw van Firefly speciaal is opgericht.

Zie ook www.fclassyachts.com

Ingomar

De Ingomar werd ontworpen en gebouwd door Nathanael Herreshoff in 1903 voor Morton Plant met als doel mee te doen aan zeilraces in de Verenigde Staten, maar met name in Europa. In die tijd had Herreshoff Manufacturing Company een enorme reputatie opgebouwd in het ontwerpen en bouwen van schoeners uitgevoerd in staal en de Ingomar werd lange tijd beschouwd als het beste ontwerp. De Ingomar won vele prestigieuze prijzen in de Verenigde Staten, United Kingdom en Duitsland. (Astor Cup in Newport, Kiel Regatta in 1904) onder kapitein Charles Barr. De Eerste Wereldoorlog….

maakte een einde aan haar carrière als race zeilboot. In 1925 werd de Ingomar aangekocht door Spencer Borden, die het jacht renoveerde en een aantal jaren met haar zeilde. In 1931 kwam er een einde aan de Ingomar: ze ging verloren in de Frying Pan Shoals, een gebied ten zuidoosten van de Verenigde Staten, berucht om de vele zandbanken die er liggen.

In 2011-2012 werd de romp opnieuw gebouwd in Nederland, qua rompvorm, spantafstanden etc. nauwgezet volgens het aloude ontwerp uit 1903.

Zie ook www.ingomar.info